Korporativne komunikacije ne moraju da budu dosadne

Kada smo početkom 2020. otvorili profil Delta Holdinga na TikToku izazvali smo potres na domaćem tržištu. Počelo je od običnog pitanja znatiželjnih – šta je TikTok, da bi se kod onih upućenijih pitanja formirala kroz šok – šta traži ozbiljna kompanija na takvoj mreži? Ugrozićete svoju reputaciju u takvom okruženju!

Vrlo brzo, sa napredovanjem mreže i uticajem koji je ostvarivala, došlo je do promene reakcija – hej, baš ste zabavni! Nalog vam je odličan! Svaka čast na viziji! Danas je sve više pozitivnih komentara i ocena da smo na ovoj mreži, među prvima u Srbiji iz korporativnog sveta i biznisa, napravili ozbiljan iskorak u korporativnoj komunikaciji.

OK, ne moramo shvatiti preozbiljno ni prve, ni druge komentare, možda su oni lični i pojedinačni, ali jasno je svima šta se zapravo dogodilo. Vođeni davno stečenim navikama, uplašeni od naglih promena, teško nam je da prihvatimo da se vreme menja i da ono što je donedavno izgledalo nemoguće, nelogično ili neprihvatljivo, danas biva – opravdano, logično i korisno.

U ovom kratkom pripovedanju, odnosno, istinitoj storiji iz našeg života, krije se odgovor na pitanje – kakve su danas korporativne komunikacije, kako da budu prihvaćene od najšire publike i, ako ćemo krajnje iskreno i iz srca – kako da ne budu dosadne?

Tajna je, kao i uvek, u razumevanju konteksta, vremena i prostora u kome radimo. U razumevanju ljudi i njihovog ponašanja.

Mi u Delta Holdingu, a ovde iznosim naš case study, komunikacije smo prilagodili realnosti.
A ona kaže da:

  • živimo u 21. veku, i to u njegovoj trećoj deceniji;
  • komuniciramo sa različitim publikama, koje su, pre svega, sve do jedne, na društvenim mrežama, zatim na internetu kao takvom, a tek onda u klasičnim medijima.

Ako su uslovi takvi, kakva može i treba da bude naša komunikacija?

Možemo, na primer, da se publici obratimo u veoma kratkoj, multimedijalnoj formi, jer kao što znamo, vreme je danas najvažniji resurs, a pažnja je ono čega najmanje ima. U samo par klikova naši klijenti, potrošači, korisnici, budući zaposleni, prelaze na nov sadržaj, ukoliko ono što im mi nudimo nije dovoljno zanimljivo i ne pogađa njihove vrednosti. Prelazak na nov sadržaj nije tek puki čin – to je davanje poverenja nekome ko niste vi.

Možemo, dakle, kao što mi radimo već neko vreme, da svoje oglase za posao nudimo preko LinkedIna, Instagrama, YouTube-a, a zašto ne i Tiktoka. Možemo, zaista, da iskoristimo sve što nam je dostupno da sebe predstavimo onima do kojih nam je stalo.

U kom tonu im se obraćamo?

Možemo, naravno, da idemo utabanim putem i obučemo klasično odelo sa kravatom ili ešarpom, da govorimo ozbiljno i strogo, ali… moramo li, zaista?! Možemo da izaberemo da duhovitost, pokazivanje mekše (ljudske?) strane i topao pristup nisu neprijatelji profesionalnosti.

U našoj poslednjoj kampanji za zapošljavanje Mladih lidera odlučili smo da nam inspiracija bude dobro poznati junak društvenih mreža @dudewithsign. Odabrali smo jеzik koji je našoj publici nedvosmisleno jasan i blizak, upućujući im poruku da smo im bliži nego što možda misle, da govorimo istim jezikom i delimo iste vrednosti.

Ovo je, naravno, samo jedan primer, a u našoj praksi ih ima mnogo. Na svakom koraku govorimo običnim jezikom, ako treba i žargonom (kulturnim, dabome) ako je to način na koji govore ljudi kojima želimo da se obratimo. Koristimo kanale koje oni koriste, jer želimo da budemo tamo gde su oni.

Kakva je, onda, naša strategija?

Suština je uvek u kontekstu. Nužno je imati znanje, ali takođe nepohodno je razumeti okruženje u kojem ga primenjujemo i prilagoditi ga vremenu i trenutku u kojem radimo. Nesporna je teorija komunikacija koju smo učili, ali ako je ne prilagodimo (današnjim) uslovima, ona postaje beskorisna.

Nije bilo tako davno, pre samo desetak godina, kada su oglasi za posao objavljivani isključivo u dnevnim novinama. Probajte da danas zamislite takvu situaciju. Ili još bolje, probajte da tako zaposlite mlade, fakultetski obrazovane ljude, rođene krajem 90-ih ili čak početkom ovog veka.

I javite nam rezultat!

Za specijalno izdanje Mark Club tekst napisala:
Tanja Vasojević, Director of Communications, Delta Holding