Olja Nestov, Senior Digital Marketing Specialist, Atlantic Grand i dobitnica Mark Awards priznanja u kategoriji DIGITAL MARKETING MANAGER OF THE YEAR, koje dodeljuje Marketing mreža najuspešnijim stručnjacima iz kompanija u Srbiji.
Kako biste ocenili razvoj digitalnog marketinga u Srbiji?
Digitalni marketing u Srbiji se razvija i u konstantnom je porastu. Takođe, interesovanje za ovu oblast je rastuće, što sa strane klijenata, koji sve više ulažu u digital, što sa strane tražnje tj. potrošača koji sve raznovrsnije koriste digitalne kanale. Digitalne agencije, takođe, doprinose razvoju digitalnog okruženja, prilagođavajući svoje usluge stepenu razvoja tržišta i šireći svoju delatnost, tako da danas imamo i prve kripto agencije u zemlji, sa novim, web3 digitalnim proizvodima.
Ako pogledamo poslednja AdEx istraživanja i brojke nam idu u prilog – imamo dvocifreni rast ulaganja u digitalno oglašavanje, što Srbiju stavlja na treće mesto po rastu digitala u Evropi. Tokom pandemije, čak i najtradicionalniji brendovi shvatili su mogućnosti digitalnih kanala, njihove fleksibilnosti i merljivosti, posebno u delu performance marketinga. Potrošači su, sa svoje strane, prevazišli verovatno i poslednje barijere prema upotrebi digitalnih tehnologija, online plaćanja i aplikacija, te osetili prednosti njihove upotrebe u svakodnevnici. Brendovi i kompanije kaskaju za očekivanjima potrošača i to je ujedno i izazov i prilika za one koji brže savladaju i primene potrebna unapređenja i ponude rešenja, jer puno možemo da uradimo lokalno, umesto da čekamo da globalni igrači preuzmu digitalnu utakmicu u Srbiji.
Koje elemente danas mora da sadrži jedna REMARKABLE digitalna brend priča?
Kroz istoriju komunikacija, ono što volimo kod brendova jeste njihova priča, a REMARKABLE priča je ona koja se pamti. Biti konstantan i dosledan svojim vrednostima, zaista ih živeti i prenositi sa generacije na generaciju osnov je uspeha svih velikih brendova. Ista pravila važe i za digital, kao mesto ili način na koji se brend susreće sa svojim potrošačima i nudi sada bliže, angažujuće iskustvo sa korisnikom.
Uspešnost svake brend priče određuje publika. U kontekstu digitala, ključno je razumevanje da potrošači traže sadržaj, a ne oglase. Nije dovoljno ulagati u krajnjeg kupca, već graditi tzv. „lifetime value“ svakog prospekta. Kreiranje boljeg potrošačkog iskustva postaje ključna diferencijacija na kompleksnom digitalnom putu, što dovodi do potrebe za dubljim razumevanjem digitalnog potrošača.
Zapitajmo se – da li smo korisni? Da li dodajemo vrednost? I kao brend, da li odražavamo vrednosti za koje se zalažemo? Moramo da budemo relevantni i korisni, da stalno inoviramo, izađemo iz zone komfora i nađemo nove načine da ispričamo svoju priču, ako želimo REMARKABLE rezultate.
Kako da brendovi budu više – human, emotional i engaging na društvenim mrežama?
Ako je marketing u svojoj suštini briga o potrošaču, digitalni marketing je briga o podacima. Testiramo kampanje, učimo i svakom narednom komunikacijom smo bliži našim potrošačima. Grand kafa se obraća svojoj publici lično, osluškuje njene potrebe i ulaže u dvosmernu komunikaciju na digitalu. Sve to radimo zbog naših potrošača, jer oni očekuju od voljenih brendova da budu neposredni, empatični i angažujući u komunikaciji. Na taj način se povezujemo i gradimo brend za buduće generacije, a koliko smo u tome uspešni govore priznanja koja smo osvojili.
Kako ispričati drugačiju digitalnu priču, a ostati dosledan brendu?
Uspešni brendovi osluškuju potrebe svojih potrošača i kreiraju nove potrebe, sa ciljem unapređenja korisničkog iskustva. Digital skraćuje put do krajnjeg korisnika i daje direktan feedback sa tržišta. Sa tako moćnim uvidom, svaki dan može biti prilika da se ispriča drugačija priča. Na digitalu svakodnevno probamo nove formate i testiramo nove kreative. Iako mnoge taktike nisu uspešne, uče nas i ohrabruju da pravovremeno reagujemo na aktuelnosti koje mogu postati viralne i imati masovan uticaj, što je prilika za svaki brend. Kako brend bira trendove i teme, te kako reaguje na svakodnevnicu pravi razliku koju potrošači danas primećuju, a greške se ne praštaju.
U eri smo cancel kulture, bojkotovanja brendova, preispitivanja svakog posta i komentara. Samo dosledan brend može ostvariti uticaj, čak i na neočekivan način, a da ne bude cancel-ovan od strane potrošača.
React kampanje su jedan od načina na koji možemo da istupimo drugačije. To su ujedno i kampanje o kojima se najviše priča, dok popularnost traje. Ključno je pažljivo birati saradnike i reagovati u skladu sa brend vrednostima na aktuelnosti na mrežama. Stepen prepoznatljivosti brenda i ulaganje u stalnu, digitalnu komunikaciju uslov su doslednosti koji prvo mora biti zadovoljen, a potom možemo inovirati kreativu, načine prisutnosti i storytelling, tražeći drugačiji put do potrošača.
Koji projekat biste izdvojili u 2021. godini na koji ste najponosniji, a koji je ostvario izuzetne rezultate?
Lično sam ponosna na svaku uspešnu digitalnu kampanju Grand kafe, zadovoljstvo naših potrošača i posledično dobre poslovne rezultate i radujem se novim uspesima. Ponosna sam i na nagrade koje smo dobili, jer su takmičenja način da prenesemo dobre prakse i unapredimo tržište komunikacija u Srbiji. Izuzetno sam ponosna na inovacije koje smo uveli u kategoriju kafe, koje su pomerile granice struke i to na svetskom nivou, što potvrđuje zlato koje smo dobili na Digital Communication Awards u Berlinu, u kategoriji LAUNCH, u kojoj smo pobedili svetske, globalne brendove.
Ponosna sam i na interesovanje za digitalni marketing koje raste, kako u Atlantic Grupi, tako i van kompanije, što prepoznajem kao predavač i koordinator digital modula na AcademIAA 2022, gde smo ove godine imali najveći broj prijava za ovu edukaciju u organizaciji IAA asocijacije. Najponosnija sam na Grand kafa tim i naš veliki brend, koji već duži niz godina živimo i kreiramo sa puno ljubavi. Ponosni smo zajedno na sve prilike i mogućnosti da unapredimo brend iskustvo i ponudimo potrošačima onu “šoljicu više” i doprinesemo široj zajednici, kako u Srbiji, tako i u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji. Jer, sve nas spaja, i miris i ukus!
Šta za Vas znači Mark Awards priznanje i kako će ono uticati na Vašu dalju karijeru?
Entuzijasta sam u pogledu svetle digitalne budućnosti i zato ću ukazano Mark Awards priznanje za Digital Marketing Manager of the Year nositi ponosno i odgovorno, a u svrhu daljeg napretka i razvoja naše struke u celini.