Ana Milićević, Marketing and Communications Director, Carlsberg Srbija
Šta za Vas znači ostaviti trag na tržištu?
Trag na tržištu ne posmatram iz lične perspektive, već isključivo na nivou brenda, tima ili kompanije. Važno je da se trudimo da pomeramo granice, lične, ali i kompanijske, kako bismo zajedno rasli i razvijali se. Uvek, naravno, u progresivnom i inovativnom smeru, onom koji odgovara potrošačima i tržištu na kome poslujemo. Kada je u pitanju moj lični rad, svoju energiju u potpunosti trošim na timsko ostvarenje ciljeva i uspehe naših brendova pre nego priznanju za sopstvene uspehe.
Kako biste ocenili položaj marketing i komunikacijskih stručnjaka u kompanijama danas?
Rekla bih da je marketing postao neophodan deo poslovanja većine kompanija. Ono što primećujem je da se, nažalost, kod nas još uvek marketing dosta vezuje isključivo za bend komunikaciju, dok iz iskustva mogu reći da je to zapravo najmanji deo našeg posla. Strategija, kao i portfolio su ključni i upravo tu marketing igra ogromnu ulogu, dok sama komunikacija dolazi kao nadogradnja toga. Tako barem funkcionišu stvari u Carlsbergu, mada iz razgovora sa kolegama iz drugih korporacija rekla bih da smo otprilike svi složni u tom pristupu.
Da li bi marketing stručnjaci trebali da budu članovi boarda direktora?
U FMCG i drugim industrijama u kojima je komercijalni sektor drajver biznisa, svakako da, jer su u pitanju strateške pozicije za razvoj kompanije.
Zašto je važno da na tržištu imamo nagradu koja se dodeljuje pojedincima za lične poslovne i profesionalne uspehe, kao što je Mark Awards?
Kao glavni razlog navela bih motivaciju. Motivaciju u smislu daljeg razvoja zajednice marketing stručnjaka, ali želju za usavršavanjem, inoviranjem, ostavljanjem traga koji ste na početku i pomenuli. Na kraju, lepo je i dobiti priznanje za trud, to nam svima prija.