Povodom dodele Mark Awards priznanja, Borislav Miljanović, CEO Represent Systema i predsednik ovogodišnjeg žirija, govori zašto je važno istaći stručnjake iz kompanija i u kojoj meri njihov rad doprinosi razvoju tržišta.
Marketing mreža će ove godine prvi put dodeliti Mark Awards nagrade najuspešnijim marketing i komunikacijskim stručnjacima iz kompanija. Zašto je važno istaći stručnjake iz kompanija i u kojoj meri njihov rad doprinosi razvoju tržišta?
Mi koji se bavimo komunikacijama, navikli smo da smo u senci naših klijenata ili direktora i menadžera koji operativno vode kompanije. Zato je važno da makar jednom godišnje svetla reflektora okrenemo i ka svim tim divnim, vrednim i sposobnim ljudima koji se bave građenjem imidža kako proizvoda ili usluga, tako i svih zaposlenih u jednoj kompaniji. Stručnjaci koji rade u sektorima marketinga i komunikacija, ne samo da značajno doprinose razvoju svojih kompanija, nego i tržišta na kojima te kompanije posluju, i zato ih treba promovisati i istaći.
Istraživanja pokazuju da često CEO kompanija ne prepoznaje značaj marketinga i komunikacija. Na koji način agencije partneri u tome mogu da pomognu?
Jedan od načina je i skretanje pažnje na najbolje profesionalce u našoj struci što je i osnovna ideja Mark Awardsa. Treba slaviti najbolje i treba predstavljati gde god je to moguće našu industriju. Siguran sam da je komunikacijska industrija Srbije jedna od nekoliko koja u potpunosti drži korak sa svetskim trendovima i ljudi koji rade u komunikacijskim poslovima uglavnom ne napuštaju zemlju, svoju pamet i rad razvijaju ovde i unapređuju poslovanje domaćih firmi. Agencije treba da im budu partneri na tom putu razvoja.
Zašto je važno da marketing i komunikacijski stručnjaci budu deo UO kompanija i ravnopravno sa top menadžmentom učestvuju u kreiranju strateškim planova?
Pandemija COVID-19 nam je pokazala koliko je bitno brzo i efikasno komunicirati sa svim bitnim stejkholederima. U digitalnoj eri u kojoj smo okruženi različitim medijskim kanalima i društvenim mrežama niko ko želi da uspe u nekom biznisu ne sme da zanemaruje moć komunikacije i zato je ovo pitanje suvišno. Nema moderne uspešne kompanije u kojoj komunikacija nije u samom vrhu prioriteta.
Kao predsednik žirija, šta će ti biti ključni kriterijumi po kojima ćete ocenjivati nominovane i na šta ćete obratiti pažnju?
U žiriju su istaknuti profesionalci iz kompanija i agencija i radujem se saradnji sa njima. Svi zajedno ćemo ceniti koliki doprinos pojedinci daju razvoju brendova i kompanija na tržištu, ali i naše struke, i ko su oni na koje se treba ugledati. Takođe, cenićemo i ko se menja, ko uči i unapređuje svoj rad brže od ostalih.