Bilo da se radi o malim novim brendovima koji postaju viralni na TikToku sa svojim inovativnim sadržajem, o velikim brendovima iza kojih stoje gigantske korporacije, ili pak o slavnim ličnostima poput holivudskih glumica, koje lansiraju svoje linije, uticaj industrije lepote stalno je prisutan i ima ogroman značaj u životima potrošača.
Da bi jedan brend bio uspešan, prepoznat i blizak svojoj ciljnoj grupi on mora, pre svega, da izgradi poverenje, svest i autentičnost kod svoje potencijalne publike. Potrošači su edukovaniji nego ikad pre, informacije su im dostupne i ažurirane neverovatnom brzinom, ponuda proizvoda i brendova se povećava iz dana u dan, te je za brendove veoma značajno da budu prepoznati i po svojim vrednostima koje prevazilaze samo kvalitet proizvoda. Danas potrošači žele brendove sa svrhom i misijom.
Da li biste kupili proizvod koji vam preporuči osoba koju ne poštujete iz bilo kojih razloga? Verovatno ne! Ali ako vidite da taj isti proizvod koristi osoba koju cenite, delite iste vrednosti i interesovanja, velike su šanse da ćete i bez puno istraživanja pojuriti da kupite isti, jer želite takvu kosu, ten ili jedostavno samo imate poverenje da je izbor pravi.
Brendovi danas prave celokupne marketinške strategije zasnovane na toj činjenici. Bilo da se kreiraju sadržaji koji kreću od recenzije proizvoda, preko manje ili više poznatih činjenica o sastojcima ili jednostavnim uputstvima za korišćenje, oni su neizostavni deo svake ozbiljne kampanje. Ovakve sadržaje brendovi koriste da dopru do publike koja prati odabrane influensere, da izgrade poverenje sa istom i da iskoriste kreativnost influensera kako bi promovisali proizvod na drugačiji i jedinstven način.
Zato je odabir influensera, koji će biti lice brenda, jednako važno kao i odabir bilo kog drugog medijskog kanala u okviru svake kampanje. Sada sa sigurnošću možemo reći da influenseri i jesu jedan nov, moderan i dinamičin medijski kanal, koji je ujedno i najbrže rastući.
Pre selekcije influensera, moramo upoznati svoje potencijalne potrošače, njihova očekivanja i trendove koji ih pokreću. Važno je odabrati influensere čije se imidž i sadržaji koje kreiraju, poklapa sa očekivanjima naše ciljne grupe, kao i da su prisutni na kanalima i platformama relevantnim za publiku kojoj se obraćamo.
Strategija brendova kroz vreme se menja i sve više budžeta se izdvaja za ovakav vid plasiranja proizvoda. Zbog toga je izuzetno bitno da postavimo jasne ciljeve, indikatore i ključne parametre unapred kako bi smo znali da li je jedna influenser kampanja uspešna ili ne, i u kojoj meri. Kolaboracije sa influenserima mogu imati veoma različit krajnji cilj. Nekada je to građenje svesti o postojanju određenog proizvoda, nekada je direktna prodaja preko UTM linkova, a često i samo angažovanje ciljne grupe i pospešivanje dodatne konverzacije. Ali, u svakom slučaju, komunikacija je ključ. Kada influenseri znaju šta je to što vi želite da postignete, uz transparentnost i autentičnost, kao osnovne postulate, vi dobijate sadržaj koji performira bolje i obezbeđuje bolji ROI.
I pored jasnih parametara kampanje, influenser marketing ne garantuje rezultate u smislu prodaje, građenja brend imidža ili broja klikova. Ne postoje standardne metrike za merenje uspeha. Ovo je, složićete se, deo digitalnog marketinga u kojem su merni pokazatelji najmanje zastupljeni, a pouzdanost istih na ne tako zavidnom nivou i verovatno jedini digitalni kanal koji je eksplodirao pre nego što je postojao pravi benčmark za uspešnost. To su rizici koji brendovi prihvataju i služe nam da konsolidujemo svoje naredne korake, da unapredimo planiranje i da neprestano tražimo nove načine plasiranja kreativnog i edukativnog sadržaja.
Ako na to dodamo svakodnevna unapređivanja platformi i kanala kao što su TikTok, Instagram, Facebook ili YouTube, mogućnosti za kreiranje jedinstvene, dopadljive i zabavne kreative su neograničene. Instagram izgleda želi da postane TikTok, TikTok teži da postane YouTube, TV postaje sve više digital… Šta je sledeće?
Predviđa se da će globalno kozmetičko tržište dostići blizu 500 milijardi dolara do 2030. godine. Imajući u vidu stalno pojavljivanje novih brendova i izbora, koji su dostupni kupcima, svima nam je potreban način da se izdvojimo iz mase, izgradimo poverenje, podstaknemo razgovore i povećamo prodaju, a odabir pravih influensera bez sumnje može pomoći u tome.
Za Mark Club tekst napisala:
Marija Čortan, Marketing Director Hair Care & Coloration Adria-Balkan HUB, L’Oréal