Minja Jugović Janjić, Direktor sektora za marketing i komunikacije, SBB
Šta za Vas znači ostaviti trag na tržištu?
Trag na tržištu nije lako ostaviti u moru slične komunikacije koja nam se stalno plasira. Ali sam sigurna da kada krajnji korisnik/gledalac/potrošač nastavi da peva pesmu iz neke reklame ili probudi u sebi neku lepu emociju dok je gleda i prenese je dalje, to je taj trag koji treba da se ostavi na tržištu, bez obzira što je isto tako za neki biznis važno da baš taj proizvod uzme i kupi. Nije toliko važno da li je to skupa produkcija ili nije, važno je da postoji neka fora, jer svi se sećamo reklame za Noblice ili možda SBB letećeg psa, merkata, ili dobrog dijaloga u reklami za TTV sa Vukom Kostićem… Te reklame ostaju u sećanju i ostavljaju neki trag.
Kako biste ocenili položaj marketing i komunikacijskih stručnjaka u kompanijama danas? Da li bi oni trebali da budu članovi boarda direktora?
Mislim da je položaj marketing i komunikacijskih stručnjaka različit u kompanijama u odnosu na agencije. Odlično je ako neko ima iskustvo sa obe strane (rad u agenciji i rad u kompaniji). Lično dajem prednost takvim ljudima, jer pored kreativnog aspekta za komunikacije raspolažu sa više informacija i sagledavaju i one biznis aspekte koji su jako važni da bi kompanija ostavrila ciljeve i rezultate. Definitivno, ako su na strani kompanije mislim da je njihovo mesto u boardu kompanije jako važno jer su oni jedna od karika bez koje ostali sektori ne mogu da funkcionišu i support koji oni pružaju kako interno, tako i externo izuzetno je važan. Ja imam sreću da radim baš za takvu kompaniju.
Zašto je važno da na tržištu imamo nagradu koja se dodeljuje pojedincima za lične poslovne i profesionalne uspehe, kao što je Mark Awards?
Ne znam da li je važno, ali je lepo priznati i pohvaliti nečiji rad, trud i učinak u društvu u bilo kojoj sferi, pa i u marketingu i komunikacijama. To je ono što nas podstiče da da budemo još bolji da prevaziđemo postignuto i da težimo stalnom razvoju i sticanju novih znanja kako na ličnom, tako i na poslovnom planu.