Ostaviti trag na tržištu znači biti prepoznatljiv!

Milena Mićanović, Direktor za komunikacije i odnose sa javnošću, OTP banka Srbija

Šta za Vas znači ostaviti trag na tržištu?
Za mene to znači biti prepoznatljiv, izdvojiti se od ostalih, biti hrabar da se ide u smeru koji je drugačiji od konkurenata ako pričamo o brendu. Ako govorimo o pojedincu dovoljno je reći nečije ime i da svi znamo o kome se radi, tada znamo da je ostavljen trag na tržištu. To su oni ljudi koji su prosto nezamenljivi.

Kako biste ocenili položaj marketing i komunikacijskih stručnjaka u kompanijama danas? Da li bi oni trebali da budu članovi boarda direktora?
Apsolutno mislim da bi trebalo. U vreme krize u kojoj živimo proteklih godinu dana se jasno pokazalo koja je snaga i značaj pravovremene komunikacije i marketinških poruka koje se prilagođavaju datim okolnostima u realnom vremenu. Pandemija virusa korona imala je snažan uticaj na svaku industriju, ali poseban efekat ostavila je na svet komunikacija i marketinga, izmenivši ga iz temelja. Komunikacija mora biti direktna, otvorena i pravovremena, da počiva na proverenim informacijama i da prati racionalno preispitane prioritete. Upotrebom novih tehnologija u komunikacijama i promenom strategija, brendovi ostaju bliski svojim korisnicima i na taj način grade još lojalniju bazu klijenata. Uostalom, kako da funkcionišemo bez da komuniciramo? Način razmišljanja i komuniciranja, korporativna kultura i fokus na potrošača čine ono što kompaniju izdvaja, a ne tehnologija. Tehnologija to omogućava, ali nije game changer. Moramo se više posvetiti upravljanju korisničkim iskustvom, optimizaciji digitalnog marketinga i upotrebi veštačke inteligencije.

Zašto je važno da na tržištu imamo nagradu koja se dodeljuje pojedincima za lične poslovne i profesionalne uspehe, kao što je Mark Awards?
Mislim da je jako važno iz više razloga. Prvo time se podstiče kreativno i hrabro razmišljanje, jer svi mi volimo na kraju dana da budemo potapšani po ramenu. Takođe, time dobijamo priliku da čujemo kakve sjajne stvari rade kolege iz branše, jer u ovo ludački brzo vreme, ne stižemo da promislimo i čujemo tuđa iskustva i time otvorimo vidike za nova iskustva i ideje.